T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
PLATFORMLARA İLİŞKİN BİLGİ NOTU
5253 sayılı Dernekler Kanunu
Tanımlar
Madde 2–
Bu Kanunun uygulanmasında;
Plâtform: Derneklerin kendi aralarında veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere girişim, hareket ve benzeri adlarla oluşturdukları tüzel kişiliği bulunmayan geçici nitelikteki birliktelikleri,
Plâtform oluşturma
Dernekler Kanunu Madde 25–
Dernekler, amaçları ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, kendi aralarında veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere ve yetkili organlarının kararı ile plâtformlar oluşturabilirler.
Plâtformlar, kanunların dernekler için yasakladığı amaç ve faaliyet konuları doğrultusunda kurulamazlar ve faaliyet gösteremezler. Bu yasağa aykırı hareket edenler hakkında, bu Kanun ve ilgili kanunların cezaî hükümleri uygulanır.
Dernekler Yönetmeliği
Platformlar
Madde 94 –
Dernekler, amaçları ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, diğer dernek, vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere platformlar oluşturabilirler.
Platformların oluşturulabilmesi için derneklerin yetkili organlarınca alınacak kararlarda, derneği temsille görevlendirilecek kişi veya kişiler belirlenir.
Bir platformun faaliyete başlayabilmesi için, temsilciler tarafından bir mutabakat tutanağı düzenlenir. Bu tutanakta, platformun oluşturulma amacı, çalışmaların yürütüleceği yerleşim yeri ile yönetim grubu üyeleri ve koordinatörünün isimleri belirtilir.
GENEL BİLGİLER
1- Platform Kurmak Gerekli Yasal Zorunluluklar Nelerdir?
Platform kurulabilmesi için gerekli ilk koşul, platformu oluşturacak tüzel kişiliklerin varlığıdır. Gerçek kişilerin birleşmiş iradesi ile Platform kurulamaz, gerçek kişiler platformlara kurucu veya katılımcı olamaz. Bir diğer asgari koşul ise platformu oluşturan tüzel kişiliklerin birden fazla olmasıdır. Platform birden fazla tüzel kişiliğin birlikteliğini içermekte olup bu açıklamalarımız kapsamında, platformun kurulabilmesi için gerekli yasal zorunlulukları şu şekilde izah edebiliriz;
a) Belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek maksadı ile bir araya gelecek tüzel kişilikler,
b) Platform kurmak amacı ile bir araya gelen tüzel kişiliklerin yetkili organları tarafından platform kurulmasına veya katılımına yönelik alınacak karar, (örneğin derneklerde Tüzükte aksine bir hüküm yok ise Yönetim kurulunca verilen karar)
c) Platform kurmak amacı ile bir araya gelen tüzel kişiliklerin yetkili organları tarafından, Platformda tüzel kişiliği temsil edecek kişinin belirlenmesi,
d) Platform amacının, Platformu oluşturan STK’ların amacı ile örtüşmesi, (örneğin derneklerde, tüzükte belirlenen amaçlar ile platform amaçlarının aynı veya benzer olması)
e) Platformun kuruluş amacının ve faaliyetlerinin, kanunlarca dernekler için yasaklanan amaç ve faaliyet konular kapsamında olmaması.
2- Platform Nasıl Kurulur?
Yukarıdaki şartların tamamını karşılayan Sivil Toplum Kuruluşlarının Platformun kuruluşunu gerçekleştirebilmeleri için Platform Mutabakat Tutanağı hazırlamaları ve hazırlanan bu metnin geçerli olabilmesi için ise katılan tüm STK temsilcilerince imzalanması şarttır.
Bir platformun kuruluşu için gerekli asli metin olan Platform Mutabakat Tutanağında aşağıda ki hususların yazılı olarak imza altına alınması zorunludur.
a) Platformun oluşturulma amacı,
b) Platform çalışmalarının yürütüleceği yerleşim yerinin adresi,
c) Platform yönetim gurubu üyeleri, (kurucu veya katılımcı STK’lar)
d) Platform Koordinatörü,
Platform Mutabakat Tutanağında yukarıdaki hususların bulunması zorunlu olup, bu hususların dışında tarafların ortak mutabakatı ile belirtilmesini istediği diğer hususlarda (örneğin mali hususlar) metne yazılabilir.
3- Platformlar Para Tahsil Edebilir mi? Borçlanabilir mi?
Platformun tüzel kişiliği olmadığından, bizzat platform adına gelir tahsilatı yapılamaz, ayni veya nakdi bağış alınamaz, hangi nedenle olursa olsun borç taahhüdü altına girilemez.
Herhangi bir nedenle tahsil edilmesi gereken bağış veya yardımlar, kendi mevzuatlarına uygun olmak koşuluyla Koordinasyonu yürüten tüzel kişilik veya katılımcı diğer tüzel kişiliklerce alınır ve belgenin açıklama kısmına tahsilatın platform faaliyetleri kapsamında yapıldığı açıkça izah edilir.
Yine platform adına yapılacak harcamaların belgeleri de koordinasyonu yürüten tüzel kişilik veya katılımcı diğer tüzel kişilikler adına kesilir, kesilen bu fatura veya fatura yerine geçen harcama belgelerinin açıklama kısmına, harcamanın Platform faaliyetleri kapsamında yapıldığı yazılması tavsiye olunmaktadır.
4- Platformların Tutması Gereken Defterler Nelerdir?
Platformların “Mutabakat Tutanağı” dışında muhafaza etmesi gereken yasal belgesi bulunmamaktadır. Platformlar tüzel kişilikleri bulunmaması itibari ile gelir veya gider kaydı yapamadıklarından, tutmaları gereken herhangi defter de bulunmamaktadır.
5-Platformların Tahsil ve Tediye İşlemleri Nasıl Kaydedilir?
İçişleri Bakanlığı Dernekler Daire Başkanlığında yayınlanan 2005/102 sayılı Genelgede de açıkça belirtildiği üzere Platformların düzenleyecekleri etkinliklerin giderleri platforma katılan tüzel kişiliklerce karşılanacaktır.
Dolayısı ile platform faaliyetlerinden kaynaklanan giderler Platformu oluşturan Dernek, Vakıf, Sendika ve benzeri tüzel kişiliklerce Mutabakat Tutanağında belirtilen esaslar dâhilinde karşılanacak ve kendi kayıt sistemlerine göre defter kayıtları yapılacaktır.
Yine Platform faaliyetleri kapsamında tahsil edilen gelirlerde, koordinasyonu yürüten tüzel kişilik veya katılımcı diğer tüzel kişiliklerce kendi mevzuatlarına uygun olarak tahsil edilecek ve tahsil hesaplarına kaydedilecektir.
6-Platformların Beyan ve Bildirim Yükümlülüğü Var mıdır?
İçişleri Bakanlığı Dernekler Daire Başkanlığında yayınlanan 2005/102 sayılı Genelgeye göre platformların mülki amirliğe bildirilme zorunluluğu bulunmamakta olup, mülki amirlikçe de bu hususta herhangi bir işlem yapılmasına gerek yoktur.
Ancak Platformu oluşturan, Dernek, Dernek Şubesi, Federasyon veya Konfederasyon tarafından, her yılın Nisan ayı Sonuna kadar verilmesi gereken Dernek Beyannamesinin 2. Bölümünde, katılımcı oldukları platforma ilişkin bilgileri beyan etmeleri gerekmektedir.