Proje kabul ve değerlendirme çalışma grubunun görevleri şunlardır:
a) Yardım yapılacak proje konularının Bakanlık Makamının onayına sunmak, proje yardımlarına ilişkin başvuru rehberini hazırlamak, Genel Müdür onayına sunmak ve başvuruya dair usul ve esasları STK’lara duyurmak,
b) Bakanlığa yapılan proje başvurularını incelemek ve değerlendirme sürecine dair iş ve işlemleri yürütmek,
c) Kabul aşamasında revize edilebilir nitelikteki projelerin revize edilmesini ve eksikliklerinin giderilmesini sağlamak ve yardım yapılabilecek projeleri Bakanlık Makamının onayına sunmak,
ç) Protokolde yer alacak kuralları belirlemek, protokol işlemlerini Valilikler aracılığıyla yürütmek ve yardımların STK’lara aktarılması sürecini takip etmek,
d) PRODES (Proje Destek Sistemi) yazılımının güncellenmesini sağlamak ve teknik hata ve noksanlıkların giderilmesine dair işlemleri ilgili birimlerle birlikte yapmak,