T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Başarılı bir Kamu-STK iş birliğinde, sağlam bir iş birliği tasarımı, her düzeyde kamu çalışanı ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri arasındaki iş birliğine olanak veren iş birliği araçlarının kullanımına etkin bir biçimde imkan vermelidir.
Sivil toplumun, kendilerini etkileyecek kararlara yönelik görüş ve katkılarının alınmasını öngören iş birliği sürecinin yararlı ve etkin bir biçimde tasarlanabilmesi için, Avrupa Konseyi Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Konferansı (INGO) çıktıları ışığında geliştirilmiş Sivil Toplumun Karar Verme Sürecine Katılımıyla İlgili İyi Uygulama İlkeleri kapsamında karar verme mekanizmalarına katılım süreci 4 aşamadan oluşan bir süreç olarak değerlendirilmiştir.
Bilgilendirme: Kamu çalışanlarının sivil toplum kuruluşlarına yönelik olarak herhangi bir konuda gerçekleştirdikleri bilgi verme aşamasıdır. Kamu çalışanlarından sivil toplum kuruluşu temsilcilerine yönelik tek taraflı olarak bilgilerin verildiği bu aşamada, aktarılan bilginin toplumun tüm kesimleri için açık, net ve anlaşılır olması gerekir.
Bilgilendirme araçlarına örnek olarak internet üzerinden kamuoyunun erişimine açık veri tabanları, broşür, poster, afiş, yayın panosu, basın duyurusu, basın toplantısı, web sitesi, araştırmalar, raporlar, dergiler, bültenler ve kampanyalar gösterilebilir.
İstişare (Danışma): Kamu çalışanlarının, herhangi bir konuya ilişkin olarak sorun, ihtiyaç ve isteklerin tespitinde; faaliyet ve hizmetler ile mevzuata yönelik uygulamaların değerlendirilmesinde, sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin görüşlerinin alındığı ve deneyimlerinin aktarıldığı süreçleri ifade eder.
İstişare araçlarına örnek olarak, anket, odak grup tartışması, söyleşi, halk toplantıları, yuvarlak masa toplantısı, istişare/danışma toplantıları, soru-cevap oturumlarını içeren paneller ve web tabanlı forum gösterilebilir.
Diyalog: Kamu çalışanlarının ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin karşılıklı fayda temelinde ve ortak gündem çerçevesindeki sorunların çözümünü detaylı bir biçimde birlikte değerlendirdikleri aşamadır.
Diyalog araçları kapsamında çalıştaylar, koordinasyon kurulları, belediye komisyonları ve çalışma grupları örnek olarak verilebilir.
Yukarıda belirtilen katılım sürecinin aşamaları ile Kamu-STK arasında yaşanan iş birliklerine yol gösterici ilkeler ortaya konulmuştur. Böylelikle, kamu kurumları ve STK’lar arasındaki etkileşimin etkin bir biçimde sürdürülmesi ve yerel ve ulusal düzeydeki demokratik süreçlere sivil toplumun katılımının artırılması hedeflenmiştir.
Avrupa Konseyi Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Konferansı sonucunda hazırlanan Sivil Toplumun Karar Verme Sürecine Katılımıyla İlgili İyi Uygulama İlkeleri Belgesini aşağıdan indirebilirsiniz.