Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Gönüllü Sivil Toplum
Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü
  • GENEL MÜDÜRLÜK

    Genel Müdürlük

    T.C. İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü

    • Genel Müdürlüğümüz
    • İl Müdürlükleri
    • Misyon & Vizyon
    • Teşkilat Şeması
    • Görevlerimiz
    • Kurumsal Logo
    • İç Kontrol Çalışmaları
  • İŞLEMLER

    İşlemler

    Dernek, Sendika ve Siyasi Parti İşlemlerine İlişkin Bilgilere Buradan Ulaşabilirsiniz.

    • Dernek İşlemleri
      • Kamu Yararına Çalışan Dernek Statüsü
      • İzin Almadan Yardım Toplama
      • İzne Tabi Kelime Kullanımı
      • Denetim İşlemleri
      • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
      • Yardım Toplama
      • Yabancı STK İzin Başvuru Rehberi
      • Bildirim ve Ekler
      • Yabancı STKlar
      • Yabancı STK İlgili Mevzuatı
      • Dernek Nasıl Kurulur
      • Üst Kuruluş Kurma
      • Dernek İç Denetim Raporu
      • DERBİS Kullanıcı Kılavuzları
      • DERBİS Şifresi
    • Sendika İşlemleri
      • Kamu Görevlileri Sendikası Nasıl Kurulur
      • İşçi Sendikası Nasıl Kurulur
      • Mevzuat
    • Siyasi Parti İşlemleri
      • Siyasi Parti Kuruluşu Nasıl Yapılır
      • Mevzuat
    • Online İşlemler
    • SSS
    • Projeler
      • DERBİS
      • SENBİS
      • PARBİS
      • PRODES
      • E-ARŞİV
      • Bilgi Merkezi
  • İSTATİSTİKLER

    İstatistikler

    Dernekler, Yabancı STK lar, Siyasi Partiler ve Sendikalara İlişkin İstatistikler

    • Derneklere ilişkin İstatistikler
      • Derneklere Ait Gelir Toplamları
      • Dernekler Bilgi Sistemi (DERBİS) Kullanıcı Sayısı
      • İllere Göre Faal Dernek Sayıları
      • İllere ve Faaliyet Alanlarına Göre Dernekler
      • İllere Göre Kamu Yararına Çalışan Dernekler
      • İzne Tabi Kelime Kullanan Kuruluşlar
      • İzin Almadan Yardım Toplayan Kuruluşlar
      • Kamu Yararına Çalışan Dernekler
      • Yıllara Göre Faal Dernek Sayıları
      • Beyanname Sayıları
      • İllere Göre Faal Kuruluş Sayı Liste
      • Nevilere Göre Faal Dernek Sayıları
    • Yabancı STK'lara İlişkin İstatistikler
      • Faaliyetine İzin Verilen Yabancı STKlar
      • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
    • Siyasi Partilere İlişkin İstatsitikler
      • Siyasi Partilere İlişkin İstatistikler
    • Sendikalara İlişkin İstatistikler
      • İş veya Hizmet Kollarına Göre Sendikalar
    • Denetim İstatistikleri
    • Proje Yardımlarına İlişkin İstatistikler
  • MEVZUAT

    Mevzuat

    Genel Müdürlüğümüzce Yürütülen İş ve İşlemlere İlişkin İlgili Mevzuata Buradan Ulaşabilirsiniz.

    • Anayasa
    • Kanunlar
    • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
    • Yönetmelikler
    • Yönergeler
    • Tebliğler
    • Genelgeler
    • Hukuki Görüşler
    • Rehberler
    • Mülga Mevzuat
    • Sendikalara İlişkin Mevzuat
    • Siyasi Partilere İlişkin Mevzuat
  • HABERLER
  • İLETİŞİM
Ara
  • GENEL MÜDÜRLÜK
    • Genel Müdürlüğümüz
    • İl Müdürlükleri
    • Misyon & Vizyon
    • Teşkilat Şeması
    • Görevlerimiz
    • Kurumsal Logo
    • İç Kontrol Çalışmaları
  • İŞLEMLER
    • Dernek İşlemleri
      • Kamu Yararına Çalışan Dernek Statüsü
      • İzin Almadan Yardım Toplama
      • İzne Tabi Kelime Kullanımı
      • Denetim İşlemleri
      • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
      • Yardım Toplama
      • Yabancı STK İzin Başvuru Rehberi
      • Bildirim ve Ekler
      • Yabancı STKlar
      • Yabancı STK İlgili Mevzuatı
      • Dernek Nasıl Kurulur
      • Üst Kuruluş Kurma
      • Dernek İç Denetim Raporu
      • DERBİS Kullanıcı Kılavuzları
      • DERBİS Şifresi
    • Sendika İşlemleri
      • Kamu Görevlileri Sendikası Nasıl Kurulur
      • İşçi Sendikası Nasıl Kurulur
      • Mevzuat
    • Siyasi Parti İşlemleri
      • Siyasi Parti Kuruluşu Nasıl Yapılır
      • Mevzuat
    • Online İşlemler
    • SSS
    • Projeler
      • DERBİS
      • SENBİS
      • PARBİS
      • PRODES
      • E-ARŞİV
      • Bilgi Merkezi
  • İSTATİSTİKLER
    • Derneklere ilişkin İstatistikler
      • Derneklere Ait Gelir Toplamları
      • Dernekler Bilgi Sistemi (DERBİS) Kullanıcı Sayısı
      • İllere Göre Faal Dernek Sayıları
      • İllere ve Faaliyet Alanlarına Göre Dernekler
      • İllere Göre Kamu Yararına Çalışan Dernekler
      • İzne Tabi Kelime Kullanan Kuruluşlar
      • İzin Almadan Yardım Toplayan Kuruluşlar
      • Kamu Yararına Çalışan Dernekler
      • Yıllara Göre Faal Dernek Sayıları
      • Beyanname Sayıları
      • İllere Göre Faal Kuruluş Sayı Liste
      • Nevilere Göre Faal Dernek Sayıları
    • Yabancı STK'lara İlişkin İstatistikler
      • Faaliyetine İzin Verilen Yabancı STKlar
      • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
    • Siyasi Partilere İlişkin İstatsitikler
      • Siyasi Partilere İlişkin İstatistikler
    • Sendikalara İlişkin İstatistikler
      • İş veya Hizmet Kollarına Göre Sendikalar
    • Denetim İstatistikleri
    • Proje Yardımlarına İlişkin İstatistikler
  • MEVZUAT
    • Anayasa
    • Kanunlar
    • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
    • Yönetmelikler
    • Yönergeler
    • Tebliğler
    • Genelgeler
    • Hukuki Görüşler
    • Rehberler
    • Mülga Mevzuat
    • Sendikalara İlişkin Mevzuat
    • Siyasi Partilere İlişkin Mevzuat
  • HABERLER
  • İLETİŞİM
BİLGİ MERKEZİ

BİLGİ MERKEZİ

Kamu-STK İş Birliği Projesi

  • Bilgi Merkezi Hakkında
  • Kamu-STK İş Birliği Süreci
  • Kamu-STK İş Birliği Araçları
  • Proje Döngüsü Yönetimi
  • Ortaklık Geliştirmek İçin Araçlar
  • Fon Kaynakları
  • İyi Uygulama Örnekleri
  • Mevzuata İlişkin Bilgiler
  • Bunları Biliyor Musunuz?
  • E-Kütüphane
  • Sivil Toplumca
  • Faydalı Bağlantılar

Kamu-STK İş Birliği Süreci

Kamu – STK İş Birliği Neden Önemli?

Kamu – STK iş birliği, vatandaşların ihtiyaçlarının kapsayıcı, bütünsel ve verimli bir şekilde tespit edilebilmesinde çok önemli bir role sahiptir. Bu kapsamda STK’ların iki önemli rolü bulunmaktadır: Vatandaşların ihtiyaçlarını savundukları, sosyal adalete katkıda bulundukları ve hükümetin planlarına katkı sağladıkları sosyal rolleri ile demokratik yönetişimi geliştirme amacı taşıyan, temel politika dokümanlarına katkı ve katılım sağladıkları demokratik rolleri.

Etkin ve sürdürülebilir bir Kamu –STK iş birliği ile;

  • Tüm toplumu oluşturan bireylerin sorunlarının çözümüne ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik etkin ve bütünsel  hizmet sunumu,
  • Kamu politikalarının ve yasal düzenlemelerin, sektörler arası yaklaşım temelinde tüm ilgili tarafların bir araya getirilerek, kaynakları kapsayıcı şekilde ve verimlilik temelinde ortaklaşa geliştirilmesi, uygulanması ve izlenmesi,
  • Dezavantajlı gruplar dahil olmak üzere toplumu oluşturan tüm bireylerin eğitim, istihdam, sağlık ve barınma hizmetlerine fırsat eşitliği çerçevesinde hak temelli erişimin sağlanması.

Vatandaşların sorunlarının çözümüne yönelik hak temelli kamu politikalarının geliştirilmesinde, korunmasında ve topluma yönelik hizmetlerin etkin sunumunda kamu kurumları ile sivil toplum kuruluşları arasındaki iş birliği vazgeçilmezdir. STK’ların, vatandaşların ihtiyaçlarına cevap veren politika ve yasaların hazırlanmasına katkıda bulunmaları, aynı zamanda kamu kurumlarının kendi performansını güçlendirmek için bu politikaların uygulama sürecini izlemeleri beklenir.

Politika diyaloğunun geliştirilmesinde kamu politikası döngüsü dikkate alınmaktadır. Bu döngüdeki STK katılım uygulamaları ise:  (i) Yeni politika veya politika değişikliklerine katkıda bulunarak kamu politikalarının oluşturulmasına (yani politika döngüsüne) katkıda bulunmak; (ii) Uyumluluk ve hesap verilebilirlik için uygulamayı izlemek veya (iii) Hizmetlerin sağlanması yoluyla kamu politikalarının uygulanmasını desteklemektir. Elbette bir STK aynı anda 3 veya 2 alanda yer alabilir.

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğünün Kamu-STK İş Birliğini Destekleyici Rolü

13/09/2018 tarihli ve 30534 sayılı Resmi Gazete ’de yayımlanan 17 numaralı Bazı Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinde Değişiklik Yapılması Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığının yapısı değiştirilerek İçişleri Bakanlığı bünyesinde Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü kurulmuş̧ ve teşkilat ve görevleri hakkındaki yönetmelik yürürlüğe girmiştir.

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü kamu çalışanları ve sivil toplum kuruluşları arasındaki koordinasyonun ve iş birliğinin sağlanmasında Türkiye’deki öncü kamu kurumudur.

Genel Müdürlük, kamu ve sivil toplum kuruluşları arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesi hedefi kapsamında stratejiler geliştirilmesi, bu stratejiler çerçevesinde ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyon sağlanması, sivil toplum kuruluşu temsilcilerine ve kamu personeline yönelik eğitimlerin verilmesi, sivil toplum kuruluşlarının etkinliğinin artırılması için danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesi alanında faaliyetlerini sürdürmektedir.

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü, yeni kurumsal yapısıyla sivil toplum faaliyetleri ile ilgili politikaların belirlenmesi ve geliştirilmesi görevini, kamu ile sivil toplum kuruluşları arasındaki koordinasyonun ve iş birliğinin güçlendirilmesi amacıyla oluşturulacak olan Sivil Toplum İstişare Kurulu ile yakın iş birliği içinde çok paydaşlı ve geniş kapsamlı koordinasyon çalışmalarını güçlendirecektir. Akademisyenler, kamu kurum ve kuruluşlarının üst düzey yöneticileri, sivil toplum kuruluşları temsilcileri ile Sivil Toplum İlişkiler Genel Müdürlüğünün katılım sağlayacağı Sivil Toplum İstişare Kurulunun görüş ve önerileri doğrultusunda etkin politika ve stratejilerin geliştirilmesine katkı sağlanacaktır. Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Sivil Toplum Stratejileri ve Eğitim Daire Başkanlığı; strateji geliştirme, kapasite güçlendirme ve eğitim alanındaki kendi görevlerinin yanı sıra Sivil Toplum İstişare Kurulunun sekretarya görevini de üstlenmektedir.

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğünün Proje Yardımları

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü güçlü bir sivil toplum için sivil toplum kuruluşlarına yönelik proje yardımlarını sürdürmektedir. Yapılan proje yardımları ile sivil toplum kuruluşlarının kamu kurumları ile iş birliğinin güçlendirilmesine katkı sağlanmaktadır. Proje yardımlarına ilişkin, başvuruların alınmasından sonuçlandırılmasına kadar olan tüm süreçler Proje Destek Sistemi (PRODES) üzerinden elektronik ortamda yürütülmektedir. PRODES, DERBIS (Dernekler Bilgi Sistemi) kullanıcı adı ve şifresi olan dernek, federasyon ve konfederasyon yetkililerinin Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğüne internet üzerinden proje başvurusu yapma imkânı sağlayan bir sistemdir.

Detaylı Bilgi

 

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Dernekler Bilgi Sistemi (DERBİS)

DERBİS ile Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğünün merkez ve taşra teşkilatı birimlerince yürütülen iş ve işlemler ve mevzuat gereği derneklerin vermekle yükümlü oldukları her türlü bildirim ile beyanname bildirimlerinin elektronik ortamda verilmesi bürokratik işlemlerin azaltılarak vatandaşın işlerinin kolaylaştırılması, istatistiki bilgilerin kısa sürede sorgulanarak raporlanması hedeflenmiştir.

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü DERBİS üzerinden derneklere ilişkin istatistiki bilgileri hazırlamakta, il ve faaliyet alanı bazındaki dernek bilgilerini de kişisel verilerin korunması ilkesi çerçevesinde tüm kamuoyu ile paylaşmaktadır. Aynı sektörde ya da birbirini tamamlayıcı alanlarda çalışan kamu ve sivil toplum kuruluşlarının iş birliği çalışmalarına yön vermek ve gelecekteki iş birliklerine yönelik potansiyel ortaklıkların kurulabilmesi amacıyla il ve faaliyet alanına göre dernekler bölümü incelenebilir.

Detaylı Bilgi

Kamu- STK İş Birliğine Yönelik Temel Politika Dokümanları

Onuncu Kalkınma Planı (2014 -2018)

Onuncu Kalkınma Planının hazırlık çalışmaları kapsamında, Kalkınma Bakanlığının (mülga) koordinasyonunda, kalkınma ajanslarıaracılığıyla mahalli idareler ve yerel aktörlerin bölgesel kalkınma önceliklerine ilişkin görüşleri alınmış ve kamu kurumları, özel sektör temsilcileri ile sivil toplum kuruluşları ve akademik çevreler ile yapılan istişare toplantılarının sonuçları da dikkate alınmıştır.

Kalkınma Planlarının etkin bir biçimde uygulanması; kamu kurumlarının stratejik planları ile orta ve uzun vadeli programlarını, kamu politikalarını, yatırımlarını, kurumsal yapılarına ve mevzuatlarına ilişkin düzenlemeleri kalkınma planı çerçevesinde düzenlemeleriyle mümkündür.

Onuncu Kalkınma Planında sivil toplum kuruluşlarına yönelik temel amaç; güçlü, çeşitli, çoğulcu, sürdürülebilir bir sivil toplum için uygun ortamın oluşturularak sosyal ve ekonomik kalkınma süreçlerine toplumun tüm kesimlerinin daha etkin katılımının sağlanması olarak ifade edilmiştir.

Planda belirtilen sivil toplum kuruluşlarına yönelik aşağıda belirtilen hedeflerin, hem kamu kurumu çalışanları hem de sivil toplum kuruluşları temsilcileri tarafından bilinmesi son derece önemlidir:

  • Çoğulcu ve katılımcı demokratik siyasal süreç çerçevesinde STK’ların ve ilgili toplum kesimlerinin görüş ve önerilerinin alınmasına yönelik mekanizmalar güçlendirilecektir.
  • Sürdürülebilir kalkınma anlayışının daha da ileriye taşınması için bu alandaki politikaların uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesinde ilgili kuruluşlar arasında iş birliği, koordinasyon ve veri paylaşımının geliştirilmesi ve özel sektör, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının rolünün artırılması önem kazanmaktadır.
  • Özel sektörün ve sivil toplumun katılımı teşvik edilerek kalkınma faaliyetlerinde kamu-özel sektör-sivil toplum iş birliği artırılacaktır.

Onuncu Kalkınma Planı.

 

Sektörel ve Tematik Strateji Planları

Kurumsal Stratejik Planlar, kurumların kendi amaç ve faaliyetlerine yönelik bir planlamayı içerme amacıyla geliştirilen politika belgeleridir. Kurumların çok paydaşlı hizmet ve faaliyetlerini yerine getirebilmeleri için izleyeceği somut adımları, kaynak ve zaman planlamasını, uygulamada yer alacak tüm paydaşların görev ve sorumluluklarını ve ulaşılmak istenen amaç ve hedefleri net olarak tanımlayan stratejik planlar, hizmetlerin işleyiş takibinin hem kamu çalışanları hem de sivil toplum tarafından gerçekleştirilmesi için de önem taşır.

Kurumların çalıştıkları sektörle ilgili olarak mevcut durum tespiti, öncelikleri ile kısa/orta/uzun vadeli hedeflerinin hem kamu çalışanları hem de sivil toplum kuruluşları tarafından bilinmesi ve takip edilmesi, Kamu-STK iş birliğini güçlendiren ve geliştiren önemli bir unsurdur. Bu nedenle hem kamu çalışanları hem de sivil toplum temsilcileri, faaliyet gösterdikleri sektörle ilgili çalışan kamu kurumlarının stratejik planlarını inceleyerek sürdürülebilir  iş birlikleri için kurumlarının eylem planlarına yön verebilirler.

  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, Kurumsal ve Stratejik Yönetim Dairesi Başkanlığı resmi internet sitesindeki merkezi idareler, devlet üniversiteleri, belediyeler ve İl Özel İdarelerinin yürürlükteki kurumsal stratejik planları.
  • Sektörel ve Tematik Strateji Planları.
  • Stratejik Plan Eğitim sunumu.
  • Ayrıca Avrupa Birliğinin (AB) genişleme ülkelerindeki reformları mali ve teknik yardımla desteklediği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) kapsamında da sivil toplumla birlikte çalışması amacıyla sivil topluma finansman sağlanması AB mali yardımının hedeflerinden biridir. Sivil Topluma Finansman Sağlanması. Katılım Öncesi Yardım Aracının ikinci dönemi (IPA II, 2014-2020)  kapsamındaki 2014-2020 AB-Türkiye Strateji Dokümanı.
Başarılı Kamu-STK İş Birliklerinin Temel Öğeleri

Başarılı bir Kamu – STK iş birliği kapsamında; politikaların, programların ve kamu hizmetlerinin etkin ve şeffaf tasarımı ile farklılıkları içinde barındıran güçlü bir sivil toplum anlayışı benimsenir. Kamu çalışanları ve sivil toplum kuruluşları için başarılı bir iş birliğine yön verecek en temel unsurlar:

  1. İş birliğine olan ihtiyacın tanınması: Hem kamu aktörlerinin hem de sivil toplumun neden iş birliği içerisine girmek istediklerini, bu iş birliğinden elde etmek istedikleri faydayı ve kurumsal beklentilerini tanımlaması gerekir.
  2. Uzlaşılmış ortak amaç ve hedefler: Kamu ve sivil toplum temsilcileri bir araya gelerek iş birliğinin amaçlarını gözden geçirmeli ve bu amaçlar etrafında uzlaşmalıdırlar.
  3. Kararlılık ve sahiplenme: İş birliği için mümkünse üst düzey yönetimin yazılı onayını almak, tüm iş birliği yapılan kurumları ve paydaşları içeren danışma komisyonları oluşturmak gibi yöntemler kurumsal değişimlere karşı iş birliğini güvence altına alacaktır.
  4. Karşılıklı güven: Bireyler arası ve kurumlar arası güven inşası zaman almakla birlikte; iş birliğinin tasarlanma aşamasından başlayarak karşılıklı güvene yatırım yapmak, önemsemek ve gözetmek gerekir.
  5. Sağlam iş birliği düzenlemesi: İş birliği içerisinde yer alan tarafların rolleri, görev ve sorumlulukları ile iş birliğinin yönetimine ilişkin yapı ve süreçleri içeren anlaşmalar sayesinde iş birliği süreçlerinde karşılaşılabilecek riskler en aza indirilecektir.
  6. İyi iletişim: Düzenli toplantılar (bilgilendirme, karar alma ve saha toplantıları vb.), sürece ilişkin güncel raporlamalar ile kurumsal web siteleri üzerinden süreçle ilgili olarak tüm paydaş kurumlara ve kamuoyuna yönelik güncel bilgilerin paylaşılmasını sağlamak iyi bir iş birliği süreci yönetimi için gereklidir.
  7. Karşılıklı fayda: İş birliğinde birlikte çalışan paydaşların çabalarının eşit derecede takdir edildiğini ve değer gördüğünü hissetmeleri ve iş birliğinin yarattığı faydadan eşit yararlandıklarını düşünmeleri çok önemlidir.
  8. Etkin uyuşmazlık çözümü: İş birlikleri her zaman pürüzsüz değildir. Kimi zaman uyuşmazlıklar yaşanması çok normaldir. İş birliğine başlamadan, uyuşmazlık halinde nasıl bir yol izleneceğinin belirlenmesi uygun olacaktır.
  9. Etkin izleme ve değerlendirme: Hem çalışmanın sonuçlarını hem de iş birliğinin işleyişini düzenli olarak izlemek ve değerlendirmek büyük önem taşımaktadır. Çalışmaya başlamadan izleme ve değerlendirme süreçlerinin belirlenmiş olması önemlidir.
  10. Sürdürülebilir çıktılar: İş birliği yapılan çalışmayı ve iş birliği modelini kurumların kendi iç işleyişlerine, plan-program-bütçe süreçlerine dahil etmeleri sürdürülebilirlik adına büyük önem taşımaktadır. Stratejik planlar ya da eylem planı gibi belgeler bu tip iş birliklerini politika düzeyine taşımak için faydalı araçlardır.

Detaylı Bilgi

Kamu-STK İş Birliğinde Etkin İletişim için Temel Stratejiler

Güçlü bir iş birliğinin ortak hedefler çerçevesinde sürdürülebilir bir şekilde gerçekleşmesi için kamu çalışanlarının ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin güçlü iletişim stratejilerini benimsemesi gerekmektedir.

Güven için şeffaflık: Etkili iş birliği geliştirmenin ilk koşulu açık ve şeffaf olmaktır.

  • İş birliği fikrinin ne anlama geldiği taraflar için açık ve anlaşılır mı?
  • Karşılıklı beklentiler net mi?

İnternet ve sosyal medyanın güçlü ve zayıf yanları: İnternet aynı anda çok sayıda ve farklı nitelikte paydaşa erişim sağladığı için hayat kurtarmakla birlikte; interneti yeterince kullanmayan / kullanamayan (örneğin çeşitli engelli gruplarından bireylerin her sayfaya erişememesi gibi) grupların süreçlerde dışlanması da söz konusu olabilir. Bu sebeple, dışlayıcı olmamak adına STK’ları süreçlere dahil etmek için çeşitli alternatif yöntemlerle bu süreç desteklenebilir.

Mümkün olduğunca yüz yüze iletişim: Yazılı iletişim, iletişimi hızlandıran ancak yanlış anlaşılmalara ve tıkanmalara da yol açabilen bir iletişim yöntemidir. Her ne kadar kritik iş birliği konularını yazılı hale getirmek kurumsallık açısından önemli olsa da, katılımcı süreçlerin ve tartışmaların mümkün olduğunca sürdürülmesiyle STK temsilcileri ve kamu çalışanları arasındaki güven duygusu pekişecektir.

Dil: İş birliğinde kullanılan dil, iş birliğini geliştirebilir ya da zorlaştırabilir. Dolayısıyla dili kullanırken hassas davranmak önemlidir. Kamu ve STK temsilcileri, farklı çalışma alanlarından, farklı deneyimlerden geldikleri için birbirinden farklı dil ve terminoloji kullanabilirler. Bu konuda esnek ve anlayışlı olmak doğru iletişim için önemlidir. Aynı zamanda teknik terimlerden ve kısaltmalardan kaçınmak da iletişimi güçlendirecektir.

Aktif dinleme: İyi iletişim kurmanın önemli bir adımı da aktif dinlemedir. Aktif dinlemenin temel unsurları aşağıdaki gibidir:

  • Anlatıcı konuşurken başka şeylerle meşgul olmayın,
  • Anlatıcıya bakın, gözünüzü kaçırmayın,
  • Küçük notlar alın,
  • Zaman zaman soru sorun (olabildiğince açık sorular),
  • Doğru anlayıp anlamadığınızı zaman zaman ifa­de edin,
  • Empati kurduğunuzu gösterin,
  • Anlatıcının bazı kelimelerini yansıtın (tekrar edin), bazı noktalarda tasdik edin,
  • Peşin hükümlerden kaçının,
  • Anlatılanları kendi kelimelerinizle özetleyerek, anladığınızı gösterin.

Eşit iletişim: Kamu – STK iş birliğinde en çok ihtiyaç duyulan iletişim stratejilerinin başında iletişimi hiyerarşik bir ilişki biçiminden çıkarıp eşit paydaşlar arasında iletişim haline dönüştürebilmek vardır. Bunu yapabilmek için toplantılarda tarafların makam odalarını değil, toplantı odalarını kullanmak, toplantı öncesinde toplantı gündemini taraflarla paylaşmak, tarafların deneyim ve uzmanlıklarını ifade etmelerine olanak tanımak, eğer taraflar arasında engelli bireyler varsa onların ihtiyaçlarını dikkate alan toplantı düzenlemeleri yapmak gibi önlemler sıralanabilir.

Farklılıkları dikkate almak: Kimi zaman iş birliği yapılan STK’larda yer alan bireylerin çeşitli fiziksel / bedensel / zihinsel engelleri olabilir. İş birliği sürecinde bu engelleri önceden bilerek gerekli iletişim önlemlerini almak (örneğin toplantılarda işaret dili çevirmeni bulundurulması, önemli dokümanların Braille alfabesinde hazırlanması gibi) iş birliğini etkin hale getirecektir.

Devamlılık: İletişimin etkin ve verimli olabilmesi için gereken bir diğer unsur da devamlılıktır. Kurumlar adına süreçleri hep aynı kişilerin takip etmesi hem güven duygusunu pekiştirecek hem de bilginin kaybolmamasını sağlayacaktır. Bu sebeple iş birliği içerisinde olacak kurumlardan birer iletişim kişisi belirlenmesi önemlidir.

Sonuçları paylaşmak: Kamu – STK iş birliğinde sıklıkla karşılaşılan bir iletişim hatası ise istişare/danışma süreçlerinde sivil topluma yer vermek; ancak süreçlerin çıktılarını taraflarla paylaşmamaktadır. Oysa, süreçte fikirlerine başvurulan ya da farklı iş birlikleri geliştirilen STK’ların, süreç çıktılarının değerlendirilmesi sürecine de dahil edilmesi önemli bir gerekliliktir. Yapılan iş birliğinin sonuçları taraflara mutlaka yazılı / sözlü kanallarla iletilmelidir.

Kamu-STK İş Birliğinde Etkin İletişim İçin Temel Stratejileri'ni E-Kütüphane'de bulabilirsiniz.

 

Kamu çalışanları ve STK temsilcileri katılımıyla toplantı düzenlenirken dikkat edilmesi gereken unsurlar:

Toplantıya hazırlık sürecinde:

  • Toplantı öncesinde mümkün olduğunca bilgi sağlayarak gündem maddelerini oluşturmak,
  • Toplantı gündemi hakkında tarafların önceden haberdar olmasını sağlamak,
  • Toplantının amacına uygun yeterli zamanı belirlemek,
  • Toplantı sürecini yürütecek, sekretaryayı ve iletişimi üstlenecek kişileri belirlemek,
  • Toplantıyı mümkünse makam odalarında değil, toplantı odalarında düzenlemek önemlidir.

Toplantı süresince:

  • Soru / cevap bölümüne imkân veren bir ortamı yaratmak,
  • Olası hassasiyetlere hazırlıklı olup saygı duymak,
  • Tarafların anlayamayacağı teknik terimleri ve kısaltmaları kullanmaktan kaçınmak,
  • Aktif dinlemek,
  • Açıkça tartışma ortamı sağlamak,
  • Olası görüş farklılıklarında çözüm odaklı yaklaşım sergilemek önemlidir.

Toplantı Sonrasında:

  • Eğer toplantı sonrasında bir konu ile ilgili olarak taraflara geri dönüş yapılacağı sözü verilmiş ise, bunu geciktirmeden yapmak,
  • Toplantıda konuşulan konuları, alınan kararları özetleyen bir tutanak hazırlamak, ilgili taraflarla paylaşmak (Hangi konuyla ilgili kim ne zamana kadar ne yapacak?),
  • Toplantı sonrasında, katkılarından dolayı ilgili taraflara bir teşekkür mesajı göndermek,
  • Geri bildirimde bulunmak (Toplantıya katılanlar, katkılarının ciddiye alındığını görmek isterler.),
  • Taraflardan geri dönüş istenilen bir konu varsa yeterli süreyi tanımaya özen göstermek önemlidir.

Toplantı Yönetimi Notları

Kamu–STK İş Birliği Süreç Tasarımı

İş birliği sürecinin aşağıdaki aşamaları kapsayacak şekilde hazırlanması güçlü ve sürdürülebilir iş birliği hedefini güçlendirecektir.

1. Aşama: Hazırlık

  • İş birliğine olan ihtiyacın tespit edilmesi (Neden iş birliğine ihtiyaç duyuyoruz? Sağlayacağı faydalar neler olabilir? Bu iş birliği yoluyla ele almak, düzenlemek ve çözmek istediğiniz asıl konu nedir?),
  • İş birliğinden beklentilerin net bir biçimde belirlenmesi (Bilgi/veri, hizmet, uzmanlık, ilişki/bağlantı, insan kaynağı vb.),
  • İş birliğine ihtiyaç duyulan alanların tespit edilmesi.

2. Aşama: İş Birliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşların Tespiti

  • Olası iş birlikleri için uzun paydaş listesi oluşturdunuz mu ?
  • Paydaşların değerlendirilmesini/analizini yaptınız mı ?
  • İş birliğine uygun paydaşlarla iletişim sağladınız mı? (Ön görüşmeler, ilk toplantılar, karşılıklı istişareler).

3. Aşama: İş Birliğinin Yapılandırılması ve Yürütülmesi

  • İş birliğinin amacının ortaya konulması, ilkelerinin ortaklaşa belirlenmesi,
  • Roller ve sorumlulukların karşılıklı belirlenmesi,
  • Sürecin koordinasyonunun ve yönetiminin nasıl sağlanacağının belirlenmesi,
  • Kaynak kullanımına ilişkin konuların açıklığa kavuşturulması (finans, insan kaynağı vb.),
  • İş birliği halinde yürütülecek çalışmalar için iş planı oluşturulması,
  • İş birliği sürecinde nasıl bir iletişim ve bilgi alışverişinin olacağının belirlenmesi,
  • Uygulama aşamasında karşılaşılabilecek risklerin önceden belirlenmesi ve olası çözüm önerilerinin ortaya konulması,
  • İş birliğinin taahhüt altına alınması.

4. Aşama: İş Birliğinin Değerlendirilmesi

  • İş birliğinin izlenmesi ve değerlendirilmesi,
  • İş birliğinin raporlanması,
  • İş birliğinin devamlılığı, geliştirilmesi ya da sonlandırılması.
Daha fazla göster
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.tbmm.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
 

GENEL MÜDÜRLÜK

  • Genel Müdürlüğümüz
  • İl Müdürlükleri
  • Misyon & Vizyon
  • Teşkilat Şeması
  • Görevlerimiz
  • Kurumsal Logo
  • İç Kontrol Çalışmaları

İŞLEMLER

  • Dernek İşlemleri
    • Kamu Yararına Çalışan Dernek Statüsü
    • İzin Almadan Yardım Toplama
    • İzne Tabi Kelime Kullanımı
    • Denetim İşlemleri
    • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
    • Yardım Toplama
    • Yabancı STK İzin Başvuru Rehberi
    • Bildirim ve Ekler
    • Yabancı STKlar
    • Yabancı STK İlgili Mevzuatı
    • Dernek Nasıl Kurulur
    • Üst Kuruluş Kurma
    • Dernek İç Denetim Raporu
    • DERBİS Kullanıcı Kılavuzları
    • DERBİS Şifresi
  • Sendika İşlemleri
    • Kamu Görevlileri Sendikası Nasıl Kurulur
    • İşçi Sendikası Nasıl Kurulur
    • Mevzuat
  • Siyasi Parti İşlemleri
    • Siyasi Parti Kuruluşu Nasıl Yapılır
    • Mevzuat
  • Online İşlemler
  • SSS
  • Projeler
    • DERBİS
    • SENBİS
    • PARBİS
    • PRODES
    • E-ARŞİV
    • Bilgi Merkezi

İSTATİSTİKLER

  • Derneklere ilişkin İstatistikler
    • Derneklere Ait Gelir Toplamları
    • Dernekler Bilgi Sistemi (DERBİS) Kullanıcı Sayısı
    • İllere Göre Faal Dernek Sayıları
    • İllere ve Faaliyet Alanlarına Göre Dernekler
    • İllere Göre Kamu Yararına Çalışan Dernekler
    • İzne Tabi Kelime Kullanan Kuruluşlar
    • İzin Almadan Yardım Toplayan Kuruluşlar
    • Kamu Yararına Çalışan Dernekler
    • Yıllara Göre Faal Dernek Sayıları
    • Beyanname Sayıları
    • İllere Göre Faal Kuruluş Sayı Liste
    • Nevilere Göre Faal Dernek Sayıları
  • Yabancı STK'lara İlişkin İstatistikler
    • Faaliyetine İzin Verilen Yabancı STKlar
    • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
  • Siyasi Partilere İlişkin İstatsitikler
    • Siyasi Partilere İlişkin İstatistikler
  • Sendikalara İlişkin İstatistikler
    • İş veya Hizmet Kollarına Göre Sendikalar
  • Denetim İstatistikleri
  • Proje Yardımlarına İlişkin İstatistikler

MEVZUAT

  • Anayasa
  • Kanunlar
  • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
  • Yönetmelikler
  • Yönergeler
  • Tebliğler
  • Genelgeler
  • Hukuki Görüşler
  • Rehberler
  • Mülga Mevzuat
  • Sendikalara İlişkin Mevzuat
  • Siyasi Partilere İlişkin Mevzuat

HABERLER

İLETİŞİM

  • GENEL MÜDÜRLÜK
    • Genel Müdürlüğümüz
    • İl Müdürlükleri
    • Misyon & Vizyon
    • Teşkilat Şeması
    • Görevlerimiz
    • Kurumsal Logo
    • İç Kontrol Çalışmaları
  • İŞLEMLER
    • Dernek İşlemleri
      • Kamu Yararına Çalışan Dernek Statüsü
      • İzin Almadan Yardım Toplama
      • İzne Tabi Kelime Kullanımı
      • Denetim İşlemleri
      • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
      • Yardım Toplama
      • Yabancı STK İzin Başvuru Rehberi
      • Bildirim ve Ekler
      • Yabancı STKlar
      • Yabancı STK İlgili Mevzuatı
      • Dernek Nasıl Kurulur
      • Üst Kuruluş Kurma
      • Dernek İç Denetim Raporu
      • DERBİS Kullanıcı Kılavuzları
      • DERBİS Şifresi
    • Sendika İşlemleri
      • Kamu Görevlileri Sendikası Nasıl Kurulur
      • İşçi Sendikası Nasıl Kurulur
      • Mevzuat
    • Siyasi Parti İşlemleri
      • Siyasi Parti Kuruluşu Nasıl Yapılır
      • Mevzuat
    • Online İşlemler
    • SSS
    • Projeler
      • DERBİS
      • SENBİS
      • PARBİS
      • PRODES
      • E-ARŞİV
      • Bilgi Merkezi
  • İSTATİSTİKLER
    • Derneklere ilişkin İstatistikler
      • Derneklere Ait Gelir Toplamları
      • Dernekler Bilgi Sistemi (DERBİS) Kullanıcı Sayısı
      • İllere Göre Faal Dernek Sayıları
      • İllere ve Faaliyet Alanlarına Göre Dernekler
      • İllere Göre Kamu Yararına Çalışan Dernekler
      • İzne Tabi Kelime Kullanan Kuruluşlar
      • İzin Almadan Yardım Toplayan Kuruluşlar
      • Kamu Yararına Çalışan Dernekler
      • Yıllara Göre Faal Dernek Sayıları
      • Beyanname Sayıları
      • İllere Göre Faal Kuruluş Sayı Liste
      • Nevilere Göre Faal Dernek Sayıları
    • Yabancı STK'lara İlişkin İstatistikler
      • Faaliyetine İzin Verilen Yabancı STKlar
      • 3335 Sayılı Uluslararası Nitelikteki Teşekküller
    • Siyasi Partilere İlişkin İstatsitikler
      • Siyasi Partilere İlişkin İstatistikler
    • Sendikalara İlişkin İstatistikler
      • İş veya Hizmet Kollarına Göre Sendikalar
    • Denetim İstatistikleri
    • Proje Yardımlarına İlişkin İstatistikler
  • MEVZUAT
    • Anayasa
    • Kanunlar
    • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
    • Yönetmelikler
    • Yönergeler
    • Tebliğler
    • Genelgeler
    • Hukuki Görüşler
    • Rehberler
    • Mülga Mevzuat
    • Sendikalara İlişkin Mevzuat
    • Siyasi Partilere İlişkin Mevzuat
  • HABERLER
  • İLETİŞİM

Bizi Takip Edin

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Kavaklıdere Mah. Esat Cad. No:1 Pk: 06680 Çankaya/Ankara
Telefon : 0 (312) 422 48 00
© Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız