T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülke İsmi | Finlandiya |
Kurum İsmi | Sivil Toplum Danışma Kurulu: KANE |
Kısa kurumsal tarihçe | Özellikle Kamu – STK iş birliği ve sivil toplum katılımını güçlendirmek için 2007 yılında kurulmuş olan bir kurumdur. 19 üyesi vardır ve her kurulun 1 daimi üyesi olup kurulda 8 bakanlık temsilcisi bulunmaktadır. Bütçesi devlet tarafından karşılanmaktadır. Sekretaryası Adalet Bakanlığı tarafından yürütülmekte olup, kurul başkanı genellikle STK temsilcileri arasından seçilmektedir.
Avrupa Birliğindeki değişimleri izlemek, STK’lar ile iş birliği için görüşler sunmak, görüşleri değerlendirmek, STK’lardaki kararların sürekliliğini takip etmek, uluslararası STK’lar ile araştırmalar yapmak ve araştırmaların sonuçlarını takip etmek kurulun görevleri arasındadır. Kurul üyeleri 4 yılda bir seçilmekte olup, yılda 4 kez toplanmaktadır. KANE liderliğinde oluşturulan çalışma gruplarının çalışma hedefleri dönemsel olarak belirlenmektedir. Çalışma gruplarının önerileri danışma kurulunda değerlendirilmektedir. KANE, kamu kurumları tarafından önemsenmekte olup, KANE başkanı çoğu zaman meclise de davet edilmektedir. |
Yasal Yapı |
Finlandiya Anayasasının 14. Maddesi kamu politikalarının oluşturulmasında sivil katılımın artırılması ve yeterli katılımın sağlanması için fırsatlar sunmanın idarenin bir görevi olduğunu öngörmektedir. KANE, (269/2007) tarih ve no’lu hükümet kararıyla kurulmuştur. |
Organizasyon Şeması (yapı, personel ve birimler) | KANE aşağıdaki kurum ve kuruluşların temsilcilerinden oluşmaktadır.
Kamu Kurumları: Adalet Bakanlığı, Ekonomi ve İstihdam Bakanlığı, Eğitim ve Kültür Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Sosyal İşler ve Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Çevre Bakanlığı. STK’lar adına aşağıdaki alanlarda faaliyet gösteren STK’lardan temsilciler seçilmektedir: Spor organizasyonları, çocuk ve gençlik örgütleri, eğitim ve kültür kuruluşları , sosyal ve sağlık kuruluşları, çevre kuruluşları, insan hakları ve toplumsal cinsiyet eşitliği örgütleri, azınlık ve göçmen örgütleri, sanayi ve ticaret kuruluşları ile Finlandiya Yerel ve Bölgesel İdareler Derneği temsilcisi. |
Görev ve sorumluluklar |
1) Sivil toplum ve kamu arasındaki iş birliğini ve etkileşimi sağlamak;
2) Sivil toplum sektöründeki AB ve uluslararası düzeydeki değişimleri ve gelişmeleri takip etmek
3) Sivil toplum politikasıyla ilgili önemli olan alanlarda öneriler geliştirmek, girişimlerde bulunmak ve görüş belirtmek
4) Bakanlıkların STK’larla iş birliğine yönelik stratejilerini iyileştirmeleri ve vatandaş danışma süreçleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunmak,
5) STK’larla ilgili kamu kararlarının tutarlılığını ve öngörülebilirliğini takip edip, izlemek ve bu kararların geliştirilmesi için inisiyatif almak,
6) Finlandiya’nın STK’larla ilgili ulusal ve uluslararası politikasıyla ilgili inisiyatif almak,
7) Anket, araştırma ve geliştirme projeleri gibi çalışmalar yapmak ve bu çalışmaların sonuçlarıyla ilgili raporlar yayınlamak.
|
Diğer önemli hususlar | Finlandiya’da faaliyet gösteren STK’ların özellikle sosyal politika alanında hizmet sunma ve geliştirme, gönüllü çalışma, uzman bilgisi ve karşılıklı destek sağlama gibi görevleri de bulunmaktadır. Bu kapsamda, sosyal hizmetlerin %17’si ve sağlık hizmetlerinin %5’i ülkedeki STK’lar tarafından sağlanmaktadır. Bazı Bakanlıkların görevleri arasında STK’ların çalışma koşullarının desteklenmesi yer almaktadır. Sivil katılım konusunda 2010 senesinde başlatılan Vatandaşları Dinle Programı kapsamında her Bakanlığın kendine özgü STK stratejisi olması veya STK’larla bağlarını korumada kendine özgü bir çalışma biçimi olması önerilmektedir. Ayrıca bu programla özellikle kamuoyu ile iletişim kurmaya odaklanan bir iletişim stratejisinin olması da önerilmektedir. Bu görüşe göre, kamuoyuna kulak vermek liderliğin bir niteliğini oluşturmaktadır ve bu nedenle kamu çalışanlarına sivil katılıma ilişkin eğitim almaları önerilmiştir. Bu yaklaşım ile, kamu kurumlarına beyanda bulunma rehberinin hazırlanması, kamu tartışmalarına ve internet tabanlı geribildirim forumlarına katılım ile vatandaşların görüşlerinin sistematik olarak dikkate alınması teşvik edilmiştir. |