T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülke | Estonya |
Kurum İsmi | Sivil Toplumu Geliştirme Planı için Ortak Komite ve Ulusal Sivil Toplum Vakfı |
Kısa kurumsal tarihçe |
Estonya’da sivil toplumun gelişimi stratejisine ilişkin çalışmalar 1999’da NENO (Sivil Toplum Örgütleri Ağı) tarafından başlatılmıştır. Bu çerçevede 10 şemsiye STK ile Meclis ve Hükümet arasında bir “anlayış belgesi” oluşturuldu. 1999’da ilk denemede, sivil toplum stratejisi taslağı geliştirme başarısız olunca, “Sivil Toplum için Yuvarlak Masa” çalışma grubu kuruldu. 2000- 2004 arasında yuvarlak masa çalışma grubu tüm Estonya’yı kapsayan bir etkinlikler serisi düzenledi. 2001’deki ilk toplantısına 272 STK katıldı ve böylece Sivil Toplumu Geliştirme Planının taslak dokümanı oluşturuldu. 2002’de belge Meclis’te strateji komisyonunun gündemine alındı ve Meclisteki tüm siyasi partiler tarafından kabul edilerek yasalaştı.
Plan 3 temel kabul etrafında oluşturuldu: i) STK’ların karar alma sürecine katılımı doğal ve gereklidir; ii) STK’lar toplumsal sorunların çözümünde vazgeçilmez katkılar sunarlar; iii) STK’ların etkin ve verimli faaliyet gösterebilmesi için ülke içi kaynaklar garanti altına alınmalıdır.
Sivil Toplumu Geliştirme Planı beş bölümden oluşmaktadır:
Hükümet her yıl Stratejinin uygulamasına ilişkin faaliyet raporunu meclise sunar. Meclis iki yılda bir stratejiyi değerlendirir. STK’lar ayrıca gölge raporlar hazırlarlar. Planın uygulamasında görevli 2 temel aktör bulunmaktadır: İçişleri ve bölgesel ve yerel idareler. 1. İçişleri Bakanlığı: Sivil Toplumu Geliştirme Planının uygulanmasında ana sorumluluk İçişleri Bakanlığına aittir. 2. Ortak Komite: Sivil Toplumu Geliştirme Planı çerçevesinde sivil toplum ve kamunun eşit paydaşlar olarak temsil edildiği bir Ortak Komite kurulmuştur. Bu Komite planın ne ölçüde uygulandığını izlemekten ve raporlamaktan sorumludur. 3. Ayrıca, Plan kapsamında kimi sorumluluklar kamu ya da sivil toplum içerisinden belirlenen kimi stratejik ortaklara verilmiştir: a. NENO: Sivil toplumun gelişmesine yönelik danışma süreçlerinden sorumludur, haftalık e-bülten, “İyi Vatandaş” dergisi, konferanslar, STK üyeleri için bahar ve yaz okulları vb. gibi faaliyetler gerçekleştirir. b. Köy Dernekleri Birliği: köylere yönelik kapasite geliştirme ve gönüllülük çalışmalarını yürütür; c. Ulusal Sivil Toplum Vakfı (NFCS) Estonya’da kamu tarafından finanse edilen bir sivil toplum fonu olup sivil toplum örgütlerini farklı kapasitelerini geliştirmeleri için destekler. Estonya Hükümeti tarafından 18 Şubat 2008’de kurulmuştur. Bu çalışma kapsamında Kamu – STK ortak platformu olması sebebiyle Ortak Komite ve kamu kurumu olması sebebiyle Ulusal Sivil Toplum Vakfı üzerinde durulmaktadır. |
Yasal Yapı |
|
Organizasyon Şeması (yapı, personel ve birimler) |
|
Görev ve sorumluluklar |
|
Diğer önemli hususlar | 2006 yılının sonunda NENO (Sivil Toplum Örgütleri Ağı) Ortak Komiteye yönelik bir denetim (audit) gerçekleştirdi ve bu kapsamda Sivil Toplumu Geliştirme Planının uygulanmasına yönelik üç ana problem ortaya koydu: (1) siyasi irade eksikliği; (2)mali ve insan kaynaklarının yetersizliği; (3) belirsiz rol ve sorumluluklar (komitenin üyelerinin, özellikle de kamu sektörünün, genel olarak karar verme yetkisine sahip olmayan yetkililer tarafından temsil edilmesi). Bu sorunları çözmek için STK’lar, Ortak Komitenin yapısının gözden geçirilmesini ve kamu sektöründe icracı birimlerinin oluşturulmasını önermiştir. Bu çerçevede, 2007 yılında, Komite’nin ilkeleri ve üyelikleri gözden geçirilmiş ve sonuç olarak sayıca daha az ancak üst düzey yetkililerden oluşan bir Komite oluşturulmuştur. Yeni yapıda 10 şemsiye STK, ticaret ve sendikalar, aynı zamanda Maliye, Sosyal İşler, Eğitim, Kültür ve Ekonomi İşleri müsteşarları ve İçişleri Bakanlığı müsteşar yardımcısı yer almaktadır. Bölge İşleri Bakanı Komiteye başkanlık etmektedir. Komite içerisinde ayrıca Meclisten bir temsilci ve iki devlet vakfının temsilcileri de yer almaktadır. Uygulama birimlerine yönelik eksiklikleri gidermek için İçişleri Bakanlığı altında iki yeni kadro açılmıştır. Bakanlık çatısı altında oluşturulan ve yukarıda incelenen Ulusal Sivil Toplum Vakfı da bu çalışmaların devamı olarak kurulmuştur. |