T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülke İsmi | Danimarka |
Kurum İsmi | Ulusal Gönüllülük Bilgi ve Gelişme Merkezi ve Gönüllü Konseyi |
Kısa kurumsal tarihçe | Danimarka’da tüm gönüllü (sivil toplum) çalışmalarından tek başına sorumlu bir kurum bulunmamaktadır. Sorumluluk, gönüllülük alanlarına göre (ör: kültür, spor, sosyal politika ve sağlık) farklı bakanlıklar arasında bölünmüştür. Danimarka Çocuk ve Sosyal İşler Bakanlığı, mevzuat, politika geliştirme ve STK’ların finansmanı alanlarından sorumludur. Eğitimle ilgili alanlarda Eğitim Bakanlığı, sosyal politika konularında Sosyal İşler Bakanlığı, spor alanındaki gönüllülük çalışmalarında ise Kültür Bakanlığı sorumludur. Yasa, yerel yönetimlere de çeşitli gönüllü faaliyetlerine ayni ve maddi destek sağlama zorunluluğu getirmekte olup yerel yönetimlerde gençlik ve çocuk çalışmaları, kadın çalışmaları, eğitim ve sosyal politikalar alanlarındaki sivil toplum / gönüllü çalışmalarından sorumludur. Bunlar dışında sivil toplumla ilgili çalışmalar yapan iki ana kurum daha bulunmaktadır. Bunlar Ulusal Gönüllülük Bilgi ve Gelişme Merkezi ve Gönüllü Konseyidir. |
Yasal Yapı |
|
Organizasyon Şeması (yapı, personel ve birimler) |
|
Görev ve sorumluluklar |
|
Diğer önemli hususlar | 2001 yılında gönüllü sektör temsilcileri ile kamu sektörü temsilcileri arasında “Gönüllüler / Dernekler ile Kamu Sektörü Arasında Etkileşim Şartı” imzalanmıştır. Şartın hedefleri şunlardır:
Bu Şartın en önemli özelliklerinden birisi uluslararası kalkınma fonlarının dağılımının küçük STK’lar lehine değişmesidir. Danimarka’daki birçok STK kamudan aldığı kaynaklar başta olmak üzere çeşitli finansman kaynaklarını uluslararası kalkınma fonu olarak kullanmaktadır [1]. Bu fonların kullanımı Şart öncesi büyük STK’ların tekelindeyken, Şartla birlikte Danimarka hükümetinin dış yardımları büyük STK’lar aracılığı ile dağıtma politikasını değiştirmesi ve küçük STK’ları desteklemeye başlamasıyla küçük STK’lar ve kamu arasında da ortaklılar kurulmuş ve 5 yıl içerisinde fon dağılımında küçük STK’lar lehine %10 değişim olmuştur. 2010 yılına gelindiğinde Danimarka hükümeti sivil toplumun gelişimi için bir Ulusal Strateji yayınlamıştır. Bu stratejinin ana amacı daha fazla STK’nın ve gönüllü kuruluşun sosyal politika alanında faal olmasını sağlamak olup, Strateji dört alana odaklanmaktadır: 1) Sosyal politikalar alanında yeni fikirleri ve kalkınmayı desteklemek; 2) Aktif vatandaşlığı ve gönüllülük kültürünü özendirmek; 3) Gönüllü kuruluşların çalışmalarını güçlendirmek; 4) Yerel yönetimler, özel sektör ve gönüllü sektör arasındaki iş birliğini güçlendirmek. Hükümet, ayrıca, engelliler, mülteci ve göçmenler, risk altındaki gruplar, yaşlılar ve demans hastaları gibi belli hedef gruplara yönelik yürütülecek gönüllü çalışmalar konusunda hedefler belirlemiştir. Bu çalışma, farklı grupları ve ihtiyaçları inceleyen bir araştırma ile desteklenmiştir. Ayrıca çeşitli çalışmalar gönüllü sektörün de katkıları ile fonlanmıştır. Ancak bu fonlama faaliyetlere / projelere odaklanmış ve sivil topluma / gönüllü sektöre yönelik operasyonel destek sunulmamıştır. Gönüllülük sektörünün alt yapısı “gönüllülük portalı” ile de desteklenmiştir. |